להתלבש או להתחפש

by

השבוע שאלו את עמית למה היא מתחפשת. עלתה התשובה שכל יום היא מתחפשת ולכן פורים זה לא כזה אטרקציה. אני יכולה להבין. את עמית כמובן, שהרי גם אני חלק ניכר מהזמן זוכה להרמת גבות נוכח הלוק שאני בוחרת ללכת איתו לשלוח חבילה בדואר של מגדיאל, נאמר. יש תחפושות שהן תולדה של דרך לבוש אותנטית של עם, עדה או תרבות (היפים, פאנק) ויש דרכי לבוש שמגיעות מעולם התחפושות, אופנה הרחוב בטוקיו לדוגמא. מה שמסקרן אותי זה האם זה מגיע מתוך צורך להתחפש שפירושו באיזשהוא מקום להסתתר, להתחבא. תכל'ס לא נראה לי. ברגע שאתה משחרר ומאפשר להופעה החיצונית לשמש כלי הבעה אתה בעצם נחשף, סוג של מתפשט. אתה חושף את האמירה שלך, את התעוזה, אתה נחשף לביקורת בכל רגע נתון, בניגוד לאם נאמר אתה מביע את עצמך בציור או בשיר שהעלית ליו טיוב. אתה בעצם מתאחד עם היצירה. אבל לא להתבלבל, אני לרגע לא חושבת שלהתלבש מעניין זה סוג של אומנות, אלא אם כן אלכסנדר מקווין הלביש אותך, אולי. אבל זה כן כלי הבעה והמעניין הוא שרוב האנשים, שבוחרים להביע את עצמם בכל הזדמנות, מילולית, פיזית, מבלי שנתבקשו. להשתמש בלבוש אמירה זה אחד הכלים הפחות עוינים, אתה נשאר במרחב הפרטי שלך ולא מתפשט לטריטוריות שלאחרים. אנשים יכולים לבחור שלא להסתכל עליך, אם זה לא נעים להם. והיה והחלטת להשתמש בדיבור אתה צריך הרבה טאקט אפילו ריסון אולי עד סירוס. או שמישהו יפגע.
בקיצור, עמית מתחפשת. למה? כי מבחינתה, בדיוק כמוני היומיום זה לא תחפושת. כשאני קמה ומתלבשת יש קשר הדוק לאיך אני מרגישה ומה בא לי להקרין היום אבל זה בטח לא תחפושת. לגבי עמית, אני רק יכולה להניח כמובן, הלבוש הוא כלי הבעה יצירתי שמאפשר לה לייצר אינדבידואליות.
אלא מה, שכל השאלות האלו מוציאות את הכיף. בגדול לדעתי רוב האנשים (כולל אותי, אגב) משתמשים בלבוש כדי להראות טוב. פשוט להיות יותר יפים. אמנם אדבר רק בשם עצמי אם כי יש לי תחושה שאני לא היחידה שמתלבשת כמו שאני מתלבשת כדי להראות יותר טוב. בעיני עצמי או אחרים זה פחות משנה. הטרחה הרבה שמושקעת בחתירה למראה המתוחכם אך אגבי היא תולדה של הרצון הבסיסי להיות כוסית, גם מיוחדת אבל
במידה. נכון שנדרשת יצירתיות וראיה אסטתית אלא שאלו מתפקדים בעיקר כחיילים שפועלים בשירותה של השורה התחתונה: להראות טוב
אני מסיימת באימאג' שיתן מבט לעולמי הפנימי כיוצרת שלהראות טוב הוא ערך מבחינתה. ח

קורבן אופנה זה זה

חבל, דווקא התחיל רציני הפוסט הזה. ח

תגים: , , ,

כתיבת תגובה